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Boah.
Zwar ist der Sommer nun unwiederbringlich vorüber, gern aber wird man sich an laue Nächte und Fruchtbowle erinnern.
Und die Stunden, die man auf dem Feld verbracht hat, um Erdbeeren zu pflücken.

Die Gitarren, die in Ladder To The Sun klingen, wie REM zu ihren besten Zeiten auf einer Gebirgswanderung, nahe am Abgrund.
Der Gesang, der einen seltsam zurückbeamt in die 90ger, als man sorgenfrei durch die Zeit lief, mit Freunden am See kampierte, ohne sich Gedanken um das für die Familie Essen am Abend machen musste und sich
schnell mal nach dem Spacecake ein Nutellabrot in den Mund stopfte und James Dean zur Tür hereinkommen sah.
Zeiten, in denen die gute Freundin ihren Kopf an Deine Schulter lehnte und Dir von ihren Gedanken berichtete; ob denn ihre Brüste groß genug wären, ob nicht jeder Junge (Mann) von großen Brüsten träumte.
Ich beruhigte sie, ihre Brüste wären ganz wunderbar.

Zac Little und seine
SAINTSENECA
Freunde haben hier mit ihrem neuen Album
Pillar Of Na
ein Album der Erinnerung eingespielt, eines, das klingt als hätte es einen schon jahrelang begleitet.
Nicht immer die eigenen Erinnerungen, sondern das Geheimnis der Erinnerung an sich.
Wie man schöne Momente sich wieder wach ruft, zurückholt.

Ein klassischer Freudebringer.
Ein Ding, das man gern einfach mal so anmacht.
Oder dann,w enn man Trost sucht und ihn in coolen Songs wie Moon Barks At The Dog findet. Ein Song des Jahres. Ein all-time-classic.
Geile Stimme, coole Atmosphäre, eingängige Melodie, schräger Text.
Dazu eben jene Stimme, die schwankt irgendwo im All zwischen Gordon Gano und Rufus Wainwright, Songs, die alle Decemberists der Welt in all ihrer Strangeness niemals nicht schön-schauriger hinbekommen könnten.

Hört Euch doch mal diese gequälten Refrains in Frostbiter an.
Wer hier nicht vor Liebe umgehend lang hinschlägt hat was auf den Ohren.

 „I think of this song as a big tree trunk in the woods where people carve their messages – initials, jokes, ‚I love you‘ hearts… It is a work of accumulation.
A little space absorbing traces of its environment over time.
Every mark corresponds to a different story. Some of them are mine.
Some belong to others, yet feel all too familiar.“

Songs, die pendeln zwischen Liebe und Tod, zwischen ich liebe es sofort oder später aber in jedem Fall für immer, ein Blinken in der Nacht, ein Leuchten der Sterne, ein Leuchten Deiner Augen, der Biss in die reife Frucht, Dein Lachen, der Saft der Erdbeeren läuft Dir über’s Kinn, das Glimmen der Zigarette, die Du Dir im Hauch der Abendsonne mit einem hingebungsvollen Blick in die Ferne angezündet hast und nun den Rauch in kleinen Wolken ausstösst.

Songs, die in ihrer Dynamik und ihrem Leichtsinn, in ihren wachgerufenen Erinnerungen an das Past Life-Album von Lost In The Trees erinnern.

Viel zu schnell ist das Album durch, wehmütig hängt man den Minuten hinterher, hat dieses Gefühl im Bauch, dieses Kribbeln.

97/100

SAINTSENECAPillar Of Na
Anti- Records, 31.8.2018

saintseco

Circle Hymn
Feverer
Beast In The Garden
Ladder To The Sun
Good Hand
Moon Barks At The Dog
Denarius
Timshel
Frostbiter
Pillar Of Na

// in english:

Boah. Summer is now irretrievably over.
Although the summer is now irretrievably over, you will gladly remember warm nights and fruit punch.
And the hours spent in the fields picking strawberries.

The guitars in Ladder To The Sun sound like REM at their best on a mountain hike, close to the abyss.
The singing that beamed you back strangely to the 90s, when you ran carefree through time, camped with friends at the lake, without worrying about what to cook for the family in the evening, and
quickly stuffed a Nutella bread in her mouth after the spacecake and saw James Dean come in the door.
Times when the good friend leaned her head against your shoulder and told you about her thoughts; if her breasts were big enough, if not every boy (man) dreamed of big breasts.
I reassured her that her breasts were wonderful.

Zac Little and his

SAINTSENECA

Friends have here with their new album
Pillar Of Na
an album of memory, an album that sounds as if it has accompanied you for years.
These memories are not for sure and not always your own memories,
but the secret of memory itself.
How to recall beautiful moments, how to bring them back.

A classic bringer of joy.
A thing that you like to turn on just like that.
Or then, when you seek comfort and find it in cool songs like Moon Barks At The Dog.
A song of the year. An all-time-classic.
Cool voice, cool atmosphere, catchy melody, weird lyrics.
And then there’s the voice that oscillates somewhere in space between Gordon Gano and Rufus Wainwright, songs that all Decemberists in the world couldn’t ever do any more beautifully scary in all their strangeness.

Listen to these tortured choruses in Frostbiter.
If you don’t hit here with love for a long time, you’ve got something on your ears.

„I think of this song as a big tree trunk in the woods where people carve their messages – initials, jokes, ‚I love you‘ hearts… It is a work of accumulation.
A little space absorbing traces of its environment over time.
Every mark corresponds to a different story. Some of them are mine.
Some belong to others, yet feel all too familiar.“

Songs that oscillate between love and death, between I love it immediately or later but in any case forever, a blinking in the night, a glow of the stars, a glow of your eyes, the bite in the ripe fruit, your laughter, the juice of the strawberries runs over your chin, the glow of the cigarette, which you have lit in the breath of the evening sun with a devotional look into the distance and now expel the smoke in small clouds.

Songs, which in their dynamics and their carelessness, in their evoked memories remind of the Past Life album of Lost In The Trees.

Much too fast the album comes to an end, wistfully you hang behind the minutes, and of course you’ve got this thrilling feeling in the belly you won’t ever lose again.

 

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