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(photo & allrights: ASHLEY RHODUS / WISHED BONE)

° ° °

Früher gab es diese kleinen Plaste-Nuckelflaschen, gefüllt mit Liebesperlen. Viele kleine runde Bonbonkügelchen. Süß und lecker, klebrig und sicher verdammt ungesund. Trotzdem oder eben weil sie so waren wie sie waren heiß geliebt.
Nimm eine Badewanne, füll sie mit diesen Teilen und lass mich ein Bad nehmen.

Ashley Rhodus macht mir dieses Gefühl.

° ° °

Sie packte sich ihren uralten Rucksack, der zerschlissen war und den sie dennoch liebte. Vielleicht ja gerade deswegen, weil er so viele Erinnerungen in ihr wach rief. Füllte ihn mit Kleinigkeiten, Taschenlampe, Taschentücher, Karamelriegel – und vergaß nicht den handlichen Wasserkocher mitzunehmen, den Schlafsack, eine Decke für die doch schon etwas frischen Nächte, draußen. Wenn sie etwas verspürte, so war dies keine Angst, nein, es war Protest, ihr Art des Protests.
Einfach raus und das nehmen, was ihr gegeben wurde.
Dieses ewige sich beobachtet fühlen ging ihr ganz schön auf den Keks.
Denn es gab Sarah, die diesen Schal um ihren Hals trug wie die Reichen ihre ausgestopften Füchse. Doch nein, sie schwor sich, niemals so zu werden und nach Kalifornien zu reisen um den Sonnenschein betrachten zu können.

° ° °

She wore a yellow scarf tied around her neck
And I’m sure it had all of the reason to be there
And she woke with the kind of light you’d never care to see
And I waiting for so long that it overtook me

I swore that I would never end up like the ones
Who moved to California looking for the sun
But I broke in the kind of way I never thought I would
And I’m painting every day just like you said I should

I fell in love with Sarah every single day
Her curls, her money, and her particular ways
And I sat and watched her as she squared it all away
And I hope that I can walk around like her someday

° ° °

 Eine Klarheit umgibt uns, fast eine Reinheit.
Wie einmal unter den Wasserfall gestellt und den Alltag weggespült.

Hat das letzte Werk Cellar Belly (das LP-Debüt) vom letzten Jahr von Ashley Rhodus alias

WISHED BONE

diese verzerrte und überall über der Musik liegende Sirren und Rauschen, ein Zischen, wie eine Staubschicht oder ein Fussel, der an der Plattenspielernadel hängengeblieben ist, fehlt dies hier. Man ist direkt dran, dabei, integriert.
Sie singt uns an, wir lächeln ihr zu, sie grinst zurück.
Keine Wand zwischen uns.
Und verführerisch wie ein Stück Schokosahnetorte ist dieses Hometape-Feeling, welches uns benebelt und einnimmt. Klein, fein, wunderbar. Und voller Ideen.

Geblieben ist auch die liebreizende, markante, und einfühlsame Stimme, die über allem zu schweben scheint und eine umgehend Sogwirkung ausübende Stimmung, die eine heimelige Wohnzimmeratmosphäre verbreitet und in der man sich umgehend räkeln möchte und zu Hause fühlt. Man möchte den Hund vom Sofa schnappen, ihn sich auf den Schoß setzen und die Kekse mit ihm teilen.

Wenn sie singt von Träumen und der Liebe ist das supertoll und speziell.
Und genau so, wie es eben ist.

Denn sie liebte einen, einen aufrichtigen, der allein ins Kino ging, der nicht ständig am Telefon hing (weil er keines besaß), der nie stoned war und der sie in verliess.
Denn sie liebte einen, einen anderen, der hatte einen beschissen ungepflegten Rasen, den liebte sie mit Haut und Haar, einen, der sie verliess.
Als sie sich küssten musste sie weinen, als der Mensch sie verliess musste sie sterben.
Und die Moral von der Geschicht?
Ganz egal, wer Du bist und wie Du bist. Lieb mich. Lieb ich einfach.
Und gehöre mir, ganz und für immer.

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I love the one who
Goes to movies alone
I love the one who
Doesn’t have a phone
I love the one who
Has never been stoned
I love the one who
Leaves me alone

I love the one who’s
Yard is overgrown
I love the one who’s
All skin and bone
I love the one who
Plays The Microphones
I love the one who
Leaves me alone

And when we kissed I cried
And when you left I died

I love the one who
Gets drunk every night
I love the one who
Wants to start a fight
I love the one who
Is always right
I love the one who
Will always be mine

And when you shook my hand
I never felt more like a man

I love the one who
Dreams in black and white
I love the one who
Makes breakfast at night
I love the one who
Lets the bedbugs bite
I love the one who
Will always be mine

° ° °

Ihre Songs haben Charakter. Strahlen bisweilen wie die gleissende Sonne und treiben (uns) entlang endloser Felder. Jeder für sich ein eigenes kleines Universum, in welches uns Einblick gewährt wird. Keine Ablenkung, fast minimale Interpretationen, Erlebnisbericht in musikalischer Tagebuchform. Aufgeregte Gitarren in Pink Room sorgen für eine gewisse Aufbruchstimmung, gefangen werden die aber schnell wieder durch Ashleys Stimme, die meist ruhig daherkommt und uns Geschichten über den Lauf der Dinge und über die Gedanken zum Leben und der Bestimmung des einzelnen Individuums preisgibt. Vereinzelt begleitet sie ein schummriges Klavier, ein unterdrücktes Saxophon, vereinzelt irren Synthie-Einspielungen durch ihre Lieder, fügen sich ein, ergänzen.

Und wir können nur erahnen wie sie sich fühlt, wenn sie mit aufgerissen Augen fasziniert das Öffnen einer Blüte beobachtet.
Sie liebt es, die Dinge zu tun, wie es sich eigentlich nicht gehört. Und sich dennoch richtig anfühlt.

Und wer bei Songs wie Saucer Eyes oder Sarah nicht umgehend herzensgerührt feuchte Augen bekommt, sich auf seltsame Weise rundum geliebt und verstanden fühlt ist eh ein gefühlloses Miststück. Sie sind einfach die schönsten dieses Jahr.

° ° °

100/100

WISHED BONESap Season (Bandcamp-Link)
1. November 2019, self-released

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 Hold Me
 Cops
 Dodger Dreamfield
 Saucer Eyes
 Pink Room
 Sarah
Trees We Couldn’t Tell The Size Of
Sap Season
Moon
The One Who

 

 

// in english:

We, and always

There used to be these little plastic teat bottles filled with love pearls. Many small round candy balls. Sweet and tasty, sticky and definitely damn unhealthy. Nevertheless or just because they were the way they were loved.
Take a bathtub, fill it with these pieces and let me take a bath.

Ashley Rhodus makes me feel that way.

° ° °

She grabbed her ancient rucksack, which was tattered and yet she loved it. Maybe because it brought back so many memories. He filled it with little things, torches, handkerchiefs, caramel bars – and didn’t forget to take the handy kettle, the sleeping bag, a blanket for the fresh nights outside. If she felt something, it was not fear, no, it was protest, her kind of protest. Just get out and take what she was given.
This eternal feeling of being watched really pissed her off.
Because there was Sarah who wore this scarf around her neck like the rich wore their stuffed foxes.. ..but no, she swore she’d never become one of them who’d love to travel to California to see the sunshine.

° ° °

She wore a yellow scarf tied around her neck
And I’m sure it had all of the reason to be there
And she woke with the kind of light you’d never care to see
And I waiting for so long that it overtook me

I swore that I would never end up like the ones
Who moved to California looking for the sun
But I broke in the kind of way I never thought I would
And I’m painting every day just like you said I should

I fell in love with Sarah every single day
Her curls, her money, and her particular ways
And I sat and watched her as she squared it all away
And I hope that I can walk around like her someday

° ° °

Clarity surrounds us, almost purity.
Like being placed under a waterfall and washed away everyday life.

Her debut album Cellar Belly from last year by Ashley Rhodus alias

WISHED BONE

got this distorted buzzing and hissing, lying everywhere above the music, a fizzling, like a layer of dust or a lint that has got stuck on the turntable needle, is missing here.
You’re right on it, with it, integrated.
She sings to us, we smile at her, she give us a smile back.
No wall between us.
And seductive like a piece of chocolate cream cake is this home tape feeling, which befogges us and takes us in. Small, fine, wonderful. And full of ideas.

What has also remained is the charming, striking and sensitive voice that seems to float above everything and a mood that immediately exerts a pulling effect, spreads a homely living room atmosphere and in which you immediately want to loll around and feel at home. You want to grab the dog from the sofa, sit him on his lap and share the cookies with him.

When she sings about dreams and love, it’s super, great and special.
And exactly as it is.

Because she loved one, a sincere one, who went to the cinema alone, who wasn’t always on the phone (because he didn’t have one), who was never stoned and who left her in.
Because she loved one, another, who had a shitty unkempt lawn, which she loved with skin and hair, one that left her.
When they kissed she had to cry, when man left her she had to die.
And the end of the story?
No matter who you are and how you are. Love me. Just love, just me.
And belong to me, whole and forever.

° ° °

I love the one who
Goes to movies alone
I love the one who
Doesn’t have a phone
I love the one who
Has never been stoned
I love the one who
Leaves me alone

I love the one who’s
Yard is overgrown
I love the one who’s
All skin and bone
I love the one who
Plays The Microphones
I love the one who
Leaves me alone

And when we kissed I cried
And when you left I died

I love the one who
Gets drunk every night
I love the one who
Wants to start a fight
I love the one who
Is always right
I love the one who
Will always be mine

And when you shook my hand
I never felt more like a man

I love the one who
Dreams in black and white
I love the one who
Makes breakfast at night
I love the one who
Lets the bedbugs bite
I love the one who
Will always be mine

These songs have a character. Sometimes they shine like the glistening sun and float (us) along endless fields. Each of them has its own little universe, into which we are granted insight. No distraction, almost minimal interpretations, experience report in musical diary form. Excited guitars in Pink Room create a certain atmosphere of departure, but they are quickly caught again by Ashley‘s voice, which usually comes along calmly and tells us stories about the course of things and about the thoughts about the life and destiny of the individual.

Occasionally she accompanies a dim piano, a smothered saxophone, occasionally crazy synth pieces through her songs, blend in, complement each other.

And we can only guess how she feels when she watches the opening of a flower with her eyes wide open and fascinated.
She loves to do things in an unexpected way. And still feels right.

And if you don’t immediately get a little wet eyes with songs like Saucer Eyes or Sarah, if you feel loved and understood in a strange way, you’re a numb bitch anyway.
They are simply the most beautiful this year.

 

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