Mit acht Jahren hat
HANNAH WYATT
ihren klassischen Violinenunterricht begonnen.
Aufgewachsen in New York hat die Singer-Songwriterin mit der steten Melancholie in ihrer nebligen Stimme Anfang Januar ihre neue EP veröffentlicht.

Hier finden sich folkig dunkle Americana-Hymnen mit leidender Fiedel im Hintergrund, darüber die fast klassisch anmutende Instrumentierun und einer unverblümten Portion Düsternis.

Dabei ist hier mehr autentische Folk-Heimatmusik als Pop zu finden. Um einen Zugang zu finden und die Songs schätzen zu können muss man das mögen.

Das ist wie Urlaub auf dem Bauernhof, wo es tatsächlich noch nach Kuhscheiße stinkt und die Ernte auch mitten in der Nacht eingebracht werden muss, das Frühstück aus etwas Weißbrot und einem Ei besteht, man Cerealien und der Spa-Bereich aber vergeblich sucht.

So bedrängt uns die Sehnsucht ihrer Geschichten und wir finden uns wieder, mittendrin zwischen Verzweiflung und Schicksal.

° ° °
The Moss In My Garden

my mind is always walking slow and deep
in these big wide circles around the light of you
as i watch, my eyes grow heavy, and gravity pulls down
in these big wide circles i have no answer towill i know you
will i see the man you want me to
will i know you
how i want towell you grew like the moss deep and green in my garden
and every time i’d glance outside, try not to find it, but it was there
well i can’t help them things i don’t know, i can’t seem to help myself
to get some answers, to get my mind right, to not see you everywhere

° ° °
77/100

HANNAH WYATT Iron Line

Hail Mary (And Start Again)
The Desperate Waltz
Windsor
In Earnest
November In Omaha
The Moss In My Garden
Sabbath Song


// in english:

At eight years old
HANNAH WYATT
began her classical violin lessons.
Raised in New York, the singer-songwriter with the constant melancholy in her broken, misty voice released her new EP in early January.

Here you’ll find folky dark Americana anthems with suffering fiddle in the background, overlaid with the almost classical instrumentation and an unabashed dose of gloom.

There is more authentic folk home music than pop to be found here. To find an access and to appreciate the songs you have to like it.

It’s like a vacation on a farm, where it really still stinks of cow shit and the harvest has to be brought in even in the middle of the night, breakfast consists of some white bread and an egg, but you look for cereals and the spa area in vain.

Thus the longing of their stories presses us and we find ourselves again, in the middle between despair and fate.


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